خبرنگاران قراردادنهایی پساب تصفیه شده بندرعباس به امضای رییس جمهوری می رسد

به گزارش وبلاگ خوراکی، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان گفت: قرارداد تامین آب مورد احتیاج صنایع غرب بندرعباس با استفاده از پساب تصفیه شده در صورت نهایی شدن، در سفر رییس جمهوری به استان امضا خواهدشد.

خبرنگاران قراردادنهایی پساب تصفیه شده بندرعباس به امضای رییس جمهوری می رسد

فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در نشست با شورای شهر، سرمایه گذار و صنایع غرب بندرعباس اضافه نمود: قرارداد تامین آب مورد احتیاج صنایع غرب بندرعباس باید به سرعت و در روزهای آینده نهایی گردد.

وی بیان داشت: استفاده از پساب تصفیه شده به عنوان یک طرح مهم و عظیم در بندرعباس با پیگیری های بسیار به مرحله اجرایی نزدیک شده است.

وی ادامه داد: همه باید کوشش کنیم تا این طرح به عنوان یک کار عظیم و اثرگذار در شهر بندرعباس به سرعت اجرایی گردد.

استاندار هرمزگان اظهارداشت:یکی از اهداف اصلی از اجرای طرح پساب تصفیه شده جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و تامین فراوریات صنایع و آبیاری فضای سبز است تا بتوانیم دغدغه مردم این شهر را برطرف کنیم.

همتی یاد آور شد: با سرمایه گذاری مناسب اجرا شده پساب فاضلاب بندرعباس تصفیه می گردد و از این پساب می توان برای مصرف کارخانه ها برای فراوریات صنعتی در غرب بندرعباس و همچنین آبیاری فضای سبز این شهر استفاده کرد.

به گفته وی شهرداری بندرعباس با استفاده از پساب تصفیه شده می تواند در راستای توسعه فضای سبز در این شهر اقدام کند و این امر یک فرصت خوب برای این شهر در راستای رونق و توسعه فضای سبز محسوب می گردد.

همتی گفت: اگر شورای شهر بندرعباس مجوز خرید و استفاده از پساب تصفیه شده را برای آبیاری فضای سبز این شهر صادر نکند، شهرداری مجبور خواهد بود آب مورد احتیاج برای فضای سبز را با قیمت بسیار بالاتر، از آب شیرین کن ها خریداری کند.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی محیط زیست، سالانه بیش از 87 میلیون و 801 هزار و 248 مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی در استان هرمزگان فراوری می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قراردادنهایی پساب تصفیه شده بندرعباس به امضای رییس جمهوری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قراردادنهایی پساب تصفیه شده بندرعباس به امضای رییس جمهوری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید