خبرخوش برای مبتلایان به سرطان چشم، پوست و استخوان، توسعه سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها

به گزارش وبلاگ خوراکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توسعه سلول های بنیادی می توانیم دستاوردهای خوبی در درمان سرطان های چشم، پوست و استخوان داشته باشیم.

خبرخوش برای مبتلایان به سرطان چشم، پوست و استخوان، توسعه سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها

کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار ، از امضای تفاهمنامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و انستیتو پاستور کشور اطلاع داد و گفت: یکی از موضوعاتی که امروزه بیش از گذشته مورد توجه قرار می گیرد، توسعه سلول های بنیادی و استفاده از آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: همانطور که می دانید انستیتو پاستور به عنوان یکی از موسسات مهم کشور از صندلی علمی و تخصصی خوبی در بخش سلول های بنیادی برخوردار است؛ دکتر بیگلری و همکارانشان در این موسسه کوشش های زیادی داشته اند و از امکانات خوبی برای توسعه این دانش برخوردار هستند.

کوهپایه زاده تشریح کرد: این تفاهمنامه در اصل طرح 3 جانبه ای بین انستیتو پاستور ایران، بخش سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران است؛ به عبارت دیگر در این طرح که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا می گردد، بخش علمی به انستیتو پاستور کشور و فعالیت های بالینی به دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده شده است.

وی توضیح داد: با اجرایی شدن این طرح می توانیم دستاوردهای مناسبی در بخش درمان سرطان های چشمی، سرطان استخوان و سرطان های پوستی کسب کنیم، استفاده از سلول های بنیادی می توانند تأثیر چشمگیری در درمان این بیماری ها داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در حال حاظر این طرح در فاز اولیه و مرحله مطالعاتی قرار گرفته است، جمع آوری اطلاعات و آماده سازی شرایط اهمیت بسیاری دارد، به همین دلیل به دنبال آموزش تخصصی به 2 الی 4 نفر از همکاران ما هستیم که بنا بر برنامه ریزی های صورت گرفته برای دریافت آموزش های تخصصی به کشور ژاپن اعزام می شوند.

کوهپایه زاده ادامه داد: در طول مدتی که نیروهای اجرایی این طرح آموزش های لازم را دریافت می نمایند، امکانات و مقدمات لازم برای ورود به فاز های بعدی و مراحل عملیاتی شروع می گردد؛ در صورت مساعد بودن شرایط می توان امیدوار بود که در یک سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه درمان سرطان های چشم، پوست و استخوان به وسیله سلول های بنیادی باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خبرخوش برای مبتلایان به سرطان چشم، پوست و استخوان، توسعه سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرخوش برای مبتلایان به سرطان چشم، پوست و استخوان، توسعه سلول های بنیادی برای درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید