تماشایی ترین قلعه ها در انگلستان

به گزارش وبلاگ خوراکی، قلعه های موجود در انگلستان، از دژهای نظامی حکومت نورمن (Norman) گرفته تا کاخ های پادشاهی مجلل، دارای معروفیت جهانی هستند. تاریخ خونین و پرفرازونشیب این کشور، اغلب توأم با جنگ و محاصره است و برای همین بیشتر قلعه ها پس از احداث، دچار تخریب و تصرف گشته و بارها و بارها بازسازی شده اند. با این حال هنوز صدها قلعه در سراسر انگلستان وجود دارند که سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود جذب می کنند. در ادامه نگاهی به قدیمی ترین، زیباترین و مهم ترین، تماشایی ترین قلعه ها در انگلستان می اندازیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

تماشایی ترین قلعه ها در انگلستان

قلعه دوور، کِنت

قلعه دوور (Dover) در شهر کِنت (Kent) بزرگ ترین قلعه انگلستان است که روی تپه سنگی وایت (White Cliffs) بنا شده و به کلید انگلستان معروفیت دارد. این قلعه به مدت هزار سال قلب دفاعی کشور بوده و از این نظر با برج لندن و قلعه ویندسور Windsor در بارکشِر (Berkshire) برابری می کند. این بنا از زمان پیروزی ویلیام (William) در نبرد هاستینگز (Hastings)، یعنی سال 1958 میلادی (1337 ه.ش.) در برابر محاصره های بسیار مقاومت نموده و چشم انداز جامعی از کانال انگلیس را به دست می دهد. در خلال جنگ دنیای دوم، نیروهای بریتانیایی و فرانسوی پس از تخلیه شهر دانکرک (Dunkirk) به این مکان هدایت شدند و بنابراین تونل های زیرزمینی قلعه به پناهگاه، بیمارستان و پایگاه نظامی مبدل گشت. امروزه ساختمان قلعه، تونل ها و زمین های اطراف تحت پوشش سازمان میراث انگلستان قرار دارند و بازدید از آن ها برای عموم است.

قلعه ویندسور، بارکشِر

ویندسور قدیمی ترین و بزرگ ترین قلعه مسکونی دنیا است که قریب به هزار سال محل زندگی پادشاهان بسیاری بوده و بازدیدکنندگان بی تعدادی از سراسر دنیا دارد. این قلعه یکی از اقامتگاه های رسمی ملکه است و او آخر هفته ها و عید پاک را در آنجا سپری می کند. ویندسور نخستین بار در قرن یازدهم میلادی، از طریق شاه ویلیام فاتح و به منظور دفاع استراتژیکی در لندن (مرکز فرماندهی نورمن ها) بنا شد؛ اما بعدها هنری سوم آن را به خانه ای مجلل تبدیل نمود.

قلعه بولسوور، داربیشِر

امروزه ساختمان بولسوور (Bolsover) ازنظر سبک طراحی بیشتر شبیه به یکی از خانه های مجلل خاندان استوارت است تا یک قلعه. خاندان اشرافی کاوِندیش (Cavendish) در اواخر قرن هفدهم میلادی این عمارت باشکوه را بنا کرد؛ آن هم درست در زمینی که پنج قرن پیش خاندان پاوِرِل (Paverel) قلعه مستحکمی روی آن ساخته بود. ساخت این بنا که امروزه به قلعه کوچک معروفیت دارد سال 1621 میلادی (999 ه.ش.) به اتمام رسید و 25 سال بعد به سازمان میراث انگلستان اهدا شد. بولسوور روی تپه ای در شهرستان زیبای داربیشِر (Derbyshire) قرار گرفته و چشم انداز خیره کننده ای را در حومه شهر پدید آورده است.

قلعه میدلهام، یورکشِر

با وجود از بین رفتن سقف و بخش بزرگی از ساختمان قلعه میدلهام (Middleham)، استحکام و استواری دیوارهای آن بیانگر شکوه و عظمت این بنا در گذشته است. میدلهام که به ویندسور شمال معروفیت داشت، عمارت مجللی در زمان خود (قرن پانزده میلادی) به تعداد می رفت؛ لذا محل زندگی بسیاری از خاندان های اشرافی و سلطنتی ازجمله ریچارد سوم بود: پادشاهی که طبق نمایشنامه های ویلیام شکسپیر شخصیت ستیزه جو و پستی داشت. آنچه زیبایی و جذابیت این قلعه را دوچندان می کند، بزرگی و شکوه وصف نشدنی آن است.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد انگلستان به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "تماشایی ترین قلعه ها در انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشایی ترین قلعه ها در انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید