صدها هزار نفر از مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات کردند

به گزارش وبلاگ خوراکی، صدها هزار نفر روز شنبه با حضور در خیابان های لندن خواهان برگزاری مجدد همه پرسی در مورد جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

صدها هزار نفر از مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خوراکی، در حالی که مناقشات بر سر جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) عرصه سیاست در این کشور را عملاً فلج نموده، صدها هزار نفر از مخالفان خروج از این اتحادیه، از ساعاتی پیش به خیابان های لندن آمده و خواهان برگزاری مجدد همه پرسی بر سر برگزیت شده اند.

خبرگزاری فرانسه نوشته سازمان دهندگان این تظاهرات می گویند حدود یک میلیون نفر از مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به خیابان ها آمده اند.

وینس کیبل، رهبر حزب لیبرال دموکرات گفت: پیغام این مردم روشن است: برگزیت را متوقف کنید.

این تظاهرات در شرایطی برگزار شده که دولت انگلیس و اتحادیه اروپا اخیراً بر سر تعویق موعد برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به توافق دست پیدا نموده اند.

در پیش نویس بیانیه ای که به رویت رویترز رسیده عنوان شده اتحادیه اروپا با تعویق برگزیت تا 22 می منوط بر اینکه دولت انگلیس پیروز گردد توافق جدایی از این اتحادیه را تا هفته آینده به تصویب برساند، موافقت نموده است.

برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی هایی روبرو شده و دارای مولفه های متعددی است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "صدها هزار نفر از مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدها هزار نفر از مخالفان برگزیت در لندن تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید