آمریکا صدور ویزا برای افغانها را سرعت بخشیده است

به گزارش وبلاگ خوراکی به نقل از رویترز، در حالی که ارتش آمریکا در هفته های آینده خروج خود از افغانستان را به اتمام می رساند، دولت بایدن می گوید که از کارکنان خود خواسته است تا فرایند صدور ویزا برای افغان هایی که برای دولت آمریکا کار می کردند و می خواهند از انتقام جویی طالبان فرار نمایند را سرعت ببخشند.

آمریکا صدور ویزا برای افغانها را سرعت بخشیده است

اما برای گروه های حامی پناهندگان و اعضای کنگره آمریکا، کوشش هنوز کافی نیست و باید اطمینان حاصل گردد که افغان هایی که به نام مترجم، راهنما و سایر مشاغل برای ارتش ایالات متحده کار می کردند، در ماه های آینده مورد آزار و اذیت قرار نمی گیرند.

سناتور آنگاس کینگ از اعضای مستقل کنگره، در این رابطه گفت: از دولت بایدن می خواهیم تا در این رابطه سریعتر عمل کند. آنچه من از آنها می خواهم این است که تمام کوشش خود را برای حل این مشکل به کار بگیرند.

بر اساس این گزارش، افغان هایی که در طولانی ترین جنگ آمریکا برای ایالات متحده کار می کردند، از این هراس دارند که بعد از خروج نظامیان خارجی از افغانستان، خود و خانواده شان از سوی گروه های مختلف از جمله طالبان مورد حمله قرار بگیرند.

به نوشته رویترز، با توجه به برنامه خروج نظامیان خارجی از افغانستان میان خواسته های گروه های حامی پناهندگان با اقدامات دولت بایدن برای حمایت از افغان ها تناسبی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا صدور ویزا برای افغانها را سرعت بخشیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا صدور ویزا برای افغانها را سرعت بخشیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید